Klasicistní a neorománském stavba zaujme na první pohled svým netradičním ztvárněním. Průčelí dominuje kulaté okno ve střední části. Vstup je vertikálně členěn na tři rovnoměrné části, oddělené dvěma dórskými sloupy a zaklenuty valenou klenbou. V horní části průčelí je štít s plastickou výzdobou. Na jeho vrcholu je kříž. Postranní jehlanovitá věž na levé straně průčelí je částečně vestavěná do chrámu. V dolní části má věž čtvercový půdorys, který v horní části přechází do osmiúhelníku. Pod střechou věže se nachází osm vertikálních oken, z nichž je každé orientované na jinou stranu.
Boční fasády kostela jsou vertikálně členěny plastickými výstupky, mezi nimi jsou neorománské okna. Střecha kostela je pokryta červeným měděným plechem a v její střední části jsou na každé straně rovnoměrně rozmístěny tři vikýře. Kostel uzavírá apsida v severozápadní části. Vnitřní prostor je členěn na tři lodě - hlavní a dvě postranní. Oddělují jejich mohutné sloupy. Interiéru dominují čtyři oltáře a varhany.
Původně se katolický kostel, zasvěcený sv. Štěpánovi, uherskému králi, nacházel na místě dnešního římskokatolického hřbitova. Gotický křesťanský kostel zde byl postaven pravděpodobně již v polovině 16. století. O dva roky oslavíme sto let svěcení tohoto Božího chrámu. Příprava na tuto vzácnou chvíli se začala již v roce 2005, kdy VDP. Mgr. Jozef Kryštof po konzultaci s farní radou oznámil začátek plánované obnovy maleb kostela.
Obnova začala sanktuáriom kde se při této příležitosti odkryli a zrestaurovali i původní obrazy - svatých, Cyrila a Metoděje a Zvěstování Panny Marie. Tyto jsou nyní i efektivně osvětlené. Od května 2007 do konce září 2007 se pokračovalo v restaurování a malování další části kostela.
V neděli 28. října 2007 zde sloužil děkovnou sv. mši VDP. Mgr. Štefan Novanský spolu s Mons. PhDr.hc Vincentem Malým, který požehnal novou malbu. V rámci příprav na sté kostela se přistoupilo ik obnově jeho vnějšího vzezření. Po konzultaci s odborníky a architektem se rozhodlo o záchraně původní omítky, která je historicky cenná a velmi kvalitní. Svou velmi drsnou strukturou dobře odpovídá neorománské architektuře kostela. Na střešní krytinu byl použit zelený nátěr alukrytovej střešní krytiny, aby tak střecha více harmonizovala s věží, na níž je již do zelena zoxidovaný měděný plech. Barva střechy takto ještě více oživila a zvýraznila budovu kostela.