Když se koncem 18. století začala Trnava rozrůstat ven za hradby, začali v zahradách av prostoru zasypaných vodních příkopů vznikat nové určení prázdninového-reprezentační měšťanské sídla. Patří k nim i parcela s klasicistickým domem a zahradou, kterou zachycuje i plán města od kanovníka Štěpána Nemečkaja z roku 1865. Od počátku 20. století se spojuje s rodinou velkostatkáři Ignáce Koppela, člena zastupitelstva, který v letech 1910 - 1911 nechal původní dům přestavět do dnešní neoklasicistní podoby. Podnikatelská rodina Kopplovcov se v Trnavě objevuje v polovině 19. století, Samuel Koppel například v roce 1862 odkoupil městský pivovar s přilehlým obytným hospodářským dvorem, známým dnes pod názvem Káčerov majer. Ignác Koppel se v meziválečném období v Trnavě stal jedním z největších vlastníků zemědělské půdy a významným producentem zemědělských plodin pro potravinářský průmysl. S blížícím se nástupem 2. světové války emigrovala rodina do zahraničí, kromě samotného Ignáce, který v Trnavě zůstal a jako jediný z rodiny se stal obětí holocaustu. Vila po 2. světové válce sloužila většinou na různé administrativní účely, od roku 1962 jako jesle a mateřská škola. Po roce 1990 se stala stálým sídlem Galerie Jána Koniarka av roce 1992 se dočkala slavnostního otevření první výstavy. O deset let později zde byla u příležitosti 50. výročí úmrtí Jana Koniarka otevřená v nové přístavbě vily stálá expozice věnovaná tvorbě tohoto sochaře, rodáka z nedalekých Voděrady, zakladatele moderního slovenského sochařství, který v Trnavě žil aa tvořil téměř třicet let.