CZ CZ
0 hodnocení
Na vrchu Dubeň (613 m nm) nad městem Žilina stojí impozantní vyhlídková věž. Rozhledna je vysoká úctyhodných 27,4 metru a má 10 podlaží. Nabízí působivé výhledy do široké okolí a zejména na město Žilina, které se Vám věže poskytne jako na dlani. V okolí věže se rovněž nacházejí stožáry pro televizní vysílání a mobilní sítě. Je celoročně volně přístupná a lze se k ní dostat po turistických stezkách ze Zastrání, Zádubnie nebo z Budatín.

Vyhlídková věž Dubeň, Žilina

Zaparkovat můžete v těchto městských částech a pokračovat dále pěšky.

Nejkratší přístup je z městské části Žilina - Zádubnie. Kousek od zastávky MHD Přípojná směrem do města se nachází panelová cesta, na jejímž konci je zásobárna vody pro městskou část. Půjdete po panelové cestě a na jejím konci odbočíte doprava a po louce půjdete do kopce po zelené turistické značce přibližně 15 minut. Na konci louky vstoupíte do lesa a můžete pokračovat dále po zelené nebo (hezčí) červené turistické značce. Celá trasa má délku přibližně 1,4 kilometru.

Druhá možnost přístupu je od městské části Žilina - Budatín. Značená trasa vede převážně přes les a má délku cca 2 km.

Zdroj: Vyhliadková veža Dubeň (1.9.2021)
Aktualizováno dne: 1.9.2021

49.23289, 18.76045

Žilina

Zobrazit kontakt

tipy na zážitek v okolí Události